Update

Puh! Jag kämpar på med One by One Nutrition. Jeklar, det är mycket jobb. Främst inåt. Man får sig en hel del "aha!"-upplevelser, samtidigt som man måste rannsaka sig själv om känslor och sådant som kan vara jobbigt.
 
Viktmässigt (jo, jag vägde mig idag efter 1 månad) så står jag på exakt samma vikt som för en månad sedan, vilket är skitbra. Eftersom jag haft så många dagar då jag vet att jag ätit för mycket, så vet jag att jag nu har längre perioder av bra ätande som balanserar ut det hela. Ser fram emot fler och fler sådana perioder så jag gör framsteg på den fronten med. Men som sagt, relationen till mat och mitt ätande är viktigast att arbeta med, och det gör jag. De (nästan) dagliga mailen från tränaren ger en perspektiv genom olika uppdrag där man får jobba med sig själv och tänka ut strategier, visualisera ens dag, grubbla kring varför en saboterar för en själv, vilket jag är mäkta duktig på. 
 
Så det går framåt. Sakta men säkert. Jag är definitivt nöjd med hur det har gått, det här är ju en långsam process och det är inte meningen att det ska vara något man stressar igenom utan här är det ett rejält nystan man ska reda ut så man kan bygga på en bra grund för resten av livet sedan. 
 
Förhoppningsvis åker jag tillbaka till Sverige snart också så då tänkte jag köpa deras bok. Bra att ha "i handen" när man behöver lite stöd och motivation.
Insikter, Tvångsmässigt överätande, Vardagen | |
Upp