Fortfarande lite off

 Halsen känns bättre, jag börjar kunna svälja normalt men hjärnan känns inte som vanligt. Nog för att jag alltid är virrig och stirrig, men..
Igår kände jag mig som man ska i princip, lite smärtor här och där bara, idag vaknar jag och känner mig bra, sitter vid datorn och tycker mig känna att det domnar lite i gommen och PANG! så börjar hjärtat rusa och hjärnan typ stänger av och det känns som om jag liksom svimmar till, om än för ett ögonblick.. Alltså nej.... Orkar nog inte riktigt med fler ångestattacker just nu, både kropp och knopp är alldeles för trötta.. Jag intalar mig själv att jag "tappar mig" för att jag är aptrött, har inte sovit ut alls inatt. Får försöka tupplura lite senare, kanske.
 
Så är läget just nu i alla fall. Tror jag måste hitta något att göra och fokusera på, så att jag liksom vaknar till och stannar här i verkligheten. Får vara snäll mot mig själv också och inse att man inte återhämtar sig på en sekund efter mer än en vecka av panikattacker... Jag är mig själv nu i alla fall, bara det tog 2 dagar liksom innan jag kände att jag var tillbaka. Låter sjukt, kändes sjukt men tydligen är det något som kan drabba även mig.
 
Sitter nu och laddar ner en testversion av lightroom och photoshop från Adobe, ska se om lightroom är något att hänga i julgran. Vill komma igång och fota igen... Mitt paint shop pro har varit en trogen följeslagare men det börjar kännas omodernt liksom. Men än får det hålla, lightroom ligger ju på tusenlappen.. :O
 
Ni som fotar och redigerar, vilket program använder ni?
Vardagen | |
Upp