"-Varför tar ni inte avstånd?"

Blir rätt trött. Hela tiden ska man som muslim stå till svars för vad nötter gör. Så jag vill säga lite såhär:
 
-Muslimer i många muslimska länder som sätter livet till i kampen mot IS
-Muslimer i muslimska länder som kämpar via media, med hjälp av reklamkampanjer osv mot extremism
-Imamer och lärare som arbetar mot extremism dagligen i moskéerna genom att lära ut traditionell islam
-Muslimer som gör allt för att fånga upp ungdomar som verkar vara påväg att hamna snett i samhället
-Muslimer som konstant förklarar och berättar för vänner och bekanta om islam och att det inte har ett skvatt med terror att göra
-Muslimer som går ut på gatorna och demonstrerar
-Muslimer som ständigt sitter på sociala medier och tar avstånd för något de inte gjort fastän de inte behöver göra det
-Muslimer och församlingar som anmäler extremister gång på gång men ignoreras av myndigheterna, som vi sett nu i Manchester och London
 
De "gör alltså inget".
Vi säger alltså inget.
Vi "godkänner" alltså vad dessa monster gör, med vår "tystnad". Vår TYSTNAD. Mår fasiken illa när jag tänker på det. Gå och skaffa en hjärna, kryp ut från under din sten och se dig omkring, du som tror att vi håller käft. 
 
När det gäller bekanta som kanske tänker om mig att jag möjligtvis stöttar terrorism eftersom jag inte "tar avstånd" enligt deras principer, kan jag bara säga att det bara är att avlägsna sig från mitt liv, jag kan hålla upp dörren åt dig så går det fortare. 
 
/Sur.
 

via GIPHY

Vardagen | |
Upp