Vädrat min ångest

 
Vart på stranden idag med min dödsångest. Känns fortfarande jobbigt. Vet inte hur lång tid jag kommer få gå runt med det här, om jag nu inte är dödssjuk såklart, för då blir det ju inte så länge.
 
Såhär håller jag alltså på. Gör mig själv galen och känner hundra olika symtom hela tiden. Hjärtat håller på att hoppa ut ur kroppen och jag darrar. 
Jag har alltså tänkt att min depression/ångest blivit bättre med åren iom att jag "identifierat" den och accepterat den så att säga, men det blir bara värre. Nu har jag panikattacker och dödsångest. 
 
Jag vet inte, jag. Ingen aning om vad som kan lugna ner mig, inte är det logik i alla fall. Vi ska ut till odlingen imorrn och där får jag se hur hundarna mår, antar jag. Ser jag något suspekt så är det raka vägen till sjukan för vaccination för mig och andra dottern, säger jag bara. 
 
Hoppas att jag kan se tillbaka på det här inlägget och skratta åt hur hysteriskt paranoid jag var, helt i onödan... :'(
Vardagen | |
#1 - - yogapassion.blogg.se:

Tänkte bara tipsa om en bra bok som bl.a. tar upp döden på ett annat sätt och gör den mindre skrämmande. Har hjälp mig lite :) Den heter: Bli fri från din rädsla med hjälp av mindfulness av Thich Nhat Hahn.

Svar: Tack, ska kolla upp <3
Lillan

Upp